"הקואליציה נכנעת באופן בזוי לקיצוניים" • עוד הצעת חוק עוינת לדת של ליברמן נדחתה

    איתי גדסי No Comments on "הקואליציה נכנעת באופן בזוי לקיצוניים" • עוד הצעת חוק עוינת לדת של ליברמן נדחתה
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל של חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

    ליברמן ביקש לעגן בחקיקה ראשית את סמכותם של בתי דין מיוחדים, שהוקמו מכוח החלטות ממשלה.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הרבנות הראשית לישראל עוסקת מאז ומתמיד בענייני גיור, אם באמצעות בתי הדין המיוחדים לגיור ואם באמצעות בתי הדין הרבניים הרגילים. מטרתה של הצעת חוק זו, היא לעגן בחקיקה ראשית את סמכותם של הרבנות הראשית לישראל ובתי הדין הרבניים לענייני הגיור. בדרך זו, הפרקטיקה הנהוגה, זה שנות דור ודור, לעניין גיורים בבתי הדין המיוחדים והרגילים, ומעוגנת בסטאטוס קוו בענייני דת ומדינה, תהיה מפורשת בחוק. כן מסדירה הצעת חוק זו, את סוגיית הגיור על ידי בתי דין מיוחדים המוקמים ע"י רבני עיר. כשירותם של רבני עיר ומועצות מקומיות לכהן כחברי בית דין מיוחד לגיור, תוסדר במסגרת הכללים שייקבעו על ממועצת הרבנות הראשית."

    ח"כ ליברמן: החוק הזה מתבצע במישור ההלכתי ובמישור המוסרי. הצעת החוק הזו לא נוגדת את ההלכה ואנחנו בישראל ביתנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינה חרדית. דווקא מוסד ממלכתי כמו הרבנות הראשית מי שהשתלט עליו לא מכיר בו בכלל מבחינה הלכתית והם מכתיבים לשאר מדינת ישראל איך אנחנו נחיה.

    מה שאנחנו מציעים היה תקף עד ל1994 שאז כל רב עיר היה רשאי לגייר וזה בוטל בלחץ החרדים. ההצעה מתואמת עם רבני צהר שמזוהים עם הבית היהודי ולא במקרה אין כאן אף נציג של הבית היהודי כי הם מתביישים להסתכל על הציבור שלהם. זה שהקואליציה הזו נכנעת באופן בזוי לגורמים קיצוניים גורם לאבות המייסדים להתהפך בקברם. בהיבט המוסרי אנחנו מדברים על אנשים שכולם חלק אינטגרלי בחברה הישראלית, משרתים בצבא ומשלמים מיסים".

    השר לשירותי דת דוד אזולאי השיב: לפי הצעת החוק, כל אדם יוכל לבחור על פי ראות עינו את ההרכב שיגייר אותו ותילקח הסמכות מהרבנים שהם בעלי הניסיון והידע ותועבר בין רבנים שאין להם את ההכשרה ההלכתית המתאימה לגייר. יש לי הערכה רבה לרבני ערים אבל הם לא נבחנים ולא מוסמכים לגייר. הניסיון הראה שכשהם נדרשו לטפל בנושא הגיור הם לא תמיד ידעו לעשות את מלאכתם. ממשלות ישראל לדורותיהם עשו יד אחת כדי לשמר את מערכת הגיור.



    0 תגובות